keskiviikko 4. tammikuuta 2012

Kauniita unia


Serkun lahjontaa

Kuten aiemmin mainitsin, tänä (viime) jouluna pyrin tekemään mahdollisimman paljon lahjoista itse. Tässä kuvasarja serkulle tehdyistä lahjoista eli vielä kerran sytykeruusut sekä sisustustyyny. 

Olen saanut haltuuni suvun vanhoja valokuvia, joista minulle rakkaimpia on kuvat isovanhemmistani (myös serkun isovanhemmat, huom). Halusin painaa tällaisen kuvan serkulle ja aloin miettiä, mikä olisi sopiva kohde ja mikä paras kuva. Päädyin tyynyyn ja tähän kuvaan, sillä a) minusta olisi ihana köllötellä tämän kuvan ääressä sekä b) tuumasin tämän sopivan serkkuni sisustukseen. 

Aluksi ostin Tiimarista kuvanpainantaan tarkoitettua "siirto"paperia jolle tulostin (no okei, ukko tulosti) kuvan jonka olin kääntänyt peilikuvaksi. Seuraavaksi silitin kuvan vanhaan lakanaan, josta kuvittelin nopeasti surauttavani tyynynpäällisen...mutta kuten kaikki joulupuuhasteluni, tämänkin tekeminen venyi ja paukkui ja sattuipa niin että kun yhtenä lauantaina joulun alla käväisin paikallisella kirpparilla silmiini osui kaksi valkoista, juuri oikeankokoista tyynyliinaa ja kaikenlisäksi reunapitseillä! Pakkohan ne oli mukaan napata. Koska lahjan saaja lukenee tämän jätän kauppahinnan kertomatta ;) (ja serkku, kyllä, olin juuri näitten luona kun soitit mulle avaimesta...!!) 

Vähän tietty harmitti että olin juuri edeltävänä iltana painanut kuvan lakanaan mutta se odottelee nyt seuraavaa kohdetta. Elikä, uusi kuvantulostus ja painamaan  (eli silittämään) kuva valmiiseen tyynyliinaan. Silittämisen jälkeen piti odotella 24h, jonka jälkeen tyynyliina piti pestä (siirtokuvapaperin mukana tulleissa ohjeissa neuvottiin pesemään tekstiili ennen käyttöönottoa)...ohjeessa suositeltiin 30-40 asteista konepesua mutta itse suosittelen 30 asteen pesua: tää kuvanturjake nimittäin otti ja alkoi irtoilemaan reunasta! Repäisin kuvaa sitten vähäsen vielä lisää toisistakin reunoista ja päätin että näinhän sen juuri olin suunnitellutkin tekeväni...lisäksi nuo reunapitsit olis varmaan pysyny paremmin kuosissaan pienemmällä lämpötilalla. No, aina oppii uutta ja seuraava painettu tyynynpäällinen on sitte varmaan aivan überhieno! 

Lahjan saaja vaikutti ilahtuneelta avatessaan pakettinsa, sepä tässä tärkeintä <3



1 kommentti: